Ranná rutina je pre organizmus aj psychiku človeka veľmi dôležitá a často ovplyvňuje aj celý náš deň. Mnoho ľudí si ešte stále neuvedomuje, ako môže ráno naštartovať úspešnosť dňa a pridať vám na psychickej pohode. Ako sa vytvoriť rannú rutinu, vďaka ktorej sa budete prebúdzať jednoduchšie a odštartujete váš deň pozitívne a úspešne?

Budík a ranná rutina môže začať…

Ráno asi pre každého z nás začína budíkom. Ten nenávidený zvuk, ktorý vás preberie z hlbokého kvalitného spánku v teplých perinách. Samotné nastavovanie budíka je pre rannú rutinu podstatné. V čom? Nuž predovšetkým je potrebné, aby ste si nastavili budík s dostatočným predstihom a nemuseli sa ráno ponáhľať.

Doprajte si dosť času na prebratie, jedlo, kávu a možno aj pozretie správ, či prečítanie úryvku knihy. Všetci sme individuálni a preto aj predstava ideálneho rána je pre nás rozdielna. Budík by sme si však všetci mali nastavovať v takom čase, aby sme bez problémov stihli všetky ranné aktivity a užili si moment pre seba pred rušným a chaotickým pracovným dňom.

budík

Veľmi účinné môže byť nastavovať si budík na každý deň v týždni v rovnakom čase. Áno, aj počas víkendu. Prečo? Nastavovanie budíka vždy v rovnakom čase postupne naštartuje vaše vlastné biologické rytmy a začnete chodiť spať skôr a vstávať v rovnakú dobu. Vaše telo si vybuduje režim a budete mať oveľa viac energie počas rána, aj celého dňa.

Raňajky

V minulosti som sa často stretávala s názormi, že ľudia vynechávajú raňajky, pretože im ráno “nechutí”. Podľa mňa ide len o vec zvyku. Raňajky sú však pre náš organizmus kľúčové a naštartujú naše trávenie, čím sa preberie aj celé fungovanie organizmu. Ideálne je voliť zdravé a ľahké raňajky s vyváženými nutričnými hodnotami. Vyhýbajte sa ťažkým raňajkám na anglický spôsob, či polotovarovému pečivu.

Neoddeliteľnou súčasťou vášho rána by mal byť aj dostatočný príjem tekutín. Ideálne je na ráno vypiť aspoň jeden pohár čistej vody, aby ste si doplnili tekutiny. Dobré je tiež voliť aj bylinkové, či iné nesladené čaje.

raňajky

Káva

Káva je ráno priam balzamom na dušu. Vďaka tomuto lahodnému nápoju si môžete dopriať poriadku dávku kofeínu, ktorý vás nabudí a vy sa môžete vrhnúť na riešenie všetkých problémov nového dňa. Pitie kávy je v súčasnej dobe akýmsi štandardom, je len málo ľudí, ktorí sa tomuto nápoju vyhýbajú. Kvalitná káva môže byť pre telo veľmi prospešná, pokiaľ sa pije v primeranom množstve.

Jednou z chýb, ktorú však ľudia zvyknú robiť, je konzumácia kávy na prázdny žalúdok. Vo všeobecnosti pôsobí káva v organizme dehydratačne. Naše telo je po prebudení tiež značne dehydrované, pretože bolo niekoľko hodín bez prísunu tekutín. Určite nie je dobré začínať ráno šálkou kávy a rozhodne to neprospeje ani vášmu tráviacemu systému.

ranná rutina

Eliminujte sociálne siete

Ráno by malo byť časom, kedy sa venujete len sebe a nie je vhodné začínať ho prezeraním sociálnych sietí. Určite sa vám už párkrát stalo, že ste sa pri rannom skrolovaní instagram pohoršili nad fotkami, či príspevkami rôznych používateľov a znechutili ste si tak celé ráno. Omnoho lepším štartom dňa je čítanie knihy (napríklad kvalitnej motivačnej literatúry), plánovanie dňa (tvorba to-do listu), či zapisovanie vlastných myšlienok. Pokiaľ chcete byť v obraze voľte aspoň média na akustickej báze vo forme rádia, či podcastu, aby ste od rána neboli vystavovaní obrazovkám.